Kundorientering


Kundorientering fokuserar på kundbehoven och inte på produkten.

  • En busschaufför kör inte bussen – hen kör passagerare
  • Kunden vill ha rostat bröd – inte nödvändigtvis en brödrost


Har du kommit så långt i ditt tankesätt behöver du inte KundHuset. Om inte, hjälper vi dig att ta fram vad din kund (patient, klient, elev, besökare, internkund eller annat) verkligen har för behov och vilka behov din organisation bör tillgodose

Att vara kundorienterad innebär också att du måste välja bort vissa kunder som du inte har råd att tillfredsställa. Tänk på att segmentera dina kunder efter kundbehov och inte efter geografi eller demografi. 

Lägger du ditt fokus på kundbehov så lägger du också en utmärkt bas för innovationer!
 

Tro inte att kundorientering är att ha bra kundservice!
 

Accors accor formule 1 har inte personal på sina hotell men tillfredsställer många kunders behov ändå.

Accor är världens mest kundorienterade hotell kedja och även en av världens största. Deras hotell byggs utifrån kundbehov!